• Obsługa księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji podatku zryczałtowanego.
  • Elastyczne zarządzanie okresami obrachunkowymi różnych form księgowości: płynne przejście z okresu rozliczeń pełnej księgowości na KPiR bądź EP z zachowaniem wszystkich danych historycznych wprowadzonych w Rewizorze nexo.
  • Możliwość przeniesienia ustawień z poprzedniego okresu obrachunkowego.
  • Intuicyjne ewidencjonowanie zapisów w KPiR i EP uwzględniające aspekty np. rozpoczęcia pracy z programem (bilans otwarcia dla KPiR bądź EP), ewidencjonowanie wartości remanentów, korekt uzyskania przychodów wynikających z niezapłacenia nabyć towarów.
  • Ewidencjonowanie doliczeń i odliczeń w KPiR i EP przypadających w całości na wspólnika.
  • Możliwość dokonania opisu księgowego od strony dokumentu źródłowego (opis ten może decydować m.in. o sposobie importowania dokumentu).
  • Zaawansowany moduł gromadzący obrazy księgowe dokumentów (Dekretacja dokumentów), z poziomu którego dokonać można własnego opisu księgowego do wykorzystania w automatycznej dekretacji wg schematów.
  • Znakowanie etapów pracy nad dekretowanym dokumentem – statusy księgowe: nowy, opisany, zaksięgowany. Monitowanie zmiany dokumentu księgowego po dokonanej dekretacji. Określanie blokady dokumentu źródłowego w zależności od wartości statusu księgowego.
  • Przesyłanie obrazów księgowych dokumentów Subiekta nexo do modułu Dekretacji dokumentów różnymi kanałami komunikacji: pracy lokalnej (na jednej bazie danych), online (praca zdalna wykorzystująca mechanizmy chmury w Internecie) oraz dostarczanie dokumentów za pomocą plików.
  • Przesyłanie obrazów księgowych dokumentów Subiekta 123 do modułu Dekretacji dokumentów różnymi kanałami komunikacji: online (praca zdalna wykorzystująca mechanizmy chmury w Internecie) oraz dostarczanie dokumentów za pomocą plików.
  • Możliwość pobierania dokumentów z Gratyfikanta GT.
  • Rozbudowane schematy dekretacji  – wartość każdego pola zapisu księgowego tworzonego za pomocą importu można uwarunkować od dowolnej cechy zawartej w dokumencie źródłowym oraz od opisu księgowego (np. w Rachmistrzu nexo w ten sam sposób można zadecydować, do której kolumny bądź stawki ryczałtu trafi dana wartość).
  • Możliwość zdefiniowania dowolnej liczby schematów dla danego typu dokumentu i jego cechy (np. kategorii księgowej) poprzez określenie kolejności ich wykonania ręcznie (podobne warunkowanie zastosowano przy imporcie do ewidencji VAT).
  • Ewidencja i rozliczanie podatku VAT: ewidencjonowanie dokumentów złożonych operacji gospodarczych (np. zakupy zaopatrzeniowe i kosztowe, różne rodzaje odliczenia), obsługa transakcji VAT krajowych, wewnątrzwspólnotowych i pozaunijnych.
  • Rozliczanie VAT marża, korekt VAT, nieterminowych płatności (ulga za złe długi), VAT naliczanego po zapłacie (z wykorzystaniem rozliczeń rozrachunków).
  • Automatyczne wyliczanie deklaracji VAT-8/9M i VAT-UE i ich korekt (miesięcznie lub kwartalnie).
  • Automatyczne generowanie ewidencji VAT w postaci elektronicznej i ich wysyłka na bramkę Ministerstwa Finansów.
  • Definiowanie własnych transakcji VAT i sposobu ich rozliczenia w plikach JPK_V7 i deklaracjach i VAT-UE.
  • Wsparcie podatników niekorzystających z rozliczenia VAT – komunikowanie momentu przekroczenia progu sprzedaży zwolnionej.
  • Zapisy VAT  można zróżnicować pod kątem zawartości dokumentu, czyli określić różny skutek VAT dla pozycji (tzw. zapis złożony).
  • Obsługa preproporcji VAT, czyli zakupów na cele działalności gospodarczej oraz na cele mieszane.
  • Tworzenie zapisów na podstawie plików wewnętrznych JPK_V7 wraz z wcześniejszymi plikami JPK_VAT.
  • Wsparcie dla jednostek rozliczających VAT w sposób scentralizowany: scalanie plików JPK_V7, deklaracje VAT bez zaokrągleń, oznaczone wydruki rejestrów VAT.
  • Tworzenie wielu wzorców zapisów VAT, tzw. szablonów VAT.
  • Noty korygujące do zapisów VAT zakupu.
  • Faktury wewnętrzne podatku należnego i naliczonego.
  • Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych oraz operacji związanych z nimi.
  • Możliwość ewidencjonowania operacji według amortyzacji podatkowej i bilansowej z uwzględnieniem wartości stanowiącej koszty uzyskania przychodu i wartości przypadającej na miejsca użytkowania środków trwałych
  • Możliwość zdefiniowania własnych typów amortyzacji. 
  • Podstawowa obsługa kadr i płac – umowy o pracę oraz cywilnoprawne wraz z obsługą naliczeń ZUS.
  • Eksport danych do programu Płatnik w wersji nie niższej niż 9.01.001.
  • Ewidencje pomocnicze: wyposażenia, remanentów dla wszystkich form księgowości.
  • Ewidencja pojazdów prywatnych należących do pracowników, wspólników, osób współpracujących wykorzystywanych do działalności gospodarczej oraz pojazdów firmowych wraz z obsługą ich eksploatacji. Obsługa naliczeń kosztów związanych z pojazdami z odliczeniem VAT pełnym bądź częściowym.
  • Obsługa dowodów wewnętrznych i faktur wewnętrznych – dokumentów własnych podmiotu dotyczących operacji zachodzących wewnątrz firmy bądź wystawianych zastępczo za dowody obce wraz z automatyczną dekretacją do ksiąg rachunkowych.
  • Możliwość zewidencjonowania ryczałtu na użytkowanie pojazdu pracownika do celów służbowych.
  • Zaawansowany system rozliczeń właścicielskich  wspierających rozliczenie podatku od przychodów ewidencjonowanych: od składek ZUS wspólnika (także z innych źródeł, przez ewidencję przychodów z etatu lub innych form działalności gospodarczej oraz straty z lat ubiegłych, do odliczeń, doliczeń i obniżek związanych z ulgami na dzieci oraz innymi ulgami związanymi z podatkiem, a także darowizny przekazanej na rzecz walki z COVID-19.
  • Wsparcie rozliczeń właścicielskich dla formy KPiR: odliczenia związane ze startą z lat ubiegłych i innymi rozliczanymi na zasadach ogólnych, doliczenia związane z przychodami z etatu bądź innych form działalności.
  • Naliczanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w ujęciu miesięcznym bądź kwartalnym. Uwzględnienie naliczeń rozliczeń właścicielskich w rozliczeniu zaliczek na podatek dochodowy wspólników.
  • Możliwość ewidencjonowania osób współpracujących wraz z wyliczaniem składek oraz deklaracji ZUS, a także wspólnego rozliczania wspólnika ze współmałżonkiem.
  • Generowanie na potrzeby kontroli skarbowej elektronicznej postaci ksiąg: KPiR, wyciągów bankowych, ewidencji VAT oraz EP.
  • Pełny ślad rewizyjny – możliwość analizowania działań użytkowników w systemie przez uprawnione osoby.
  • Tworzenie naklejek dla kartotek: instytucji, klientów, pracowników, środków trwałych, wyposażenia i wspólników.
  • Operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane).
  • Kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych  i bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony).
  • Możliwość zdefiniowania wielu stanowisk kasowych w obrębie jednej kasy (przydatne m.in.  podczas korzystania z sesji kasowych, które są związane ze stanowiskiem oraz raportów kasowych, które dotyczą kasy).
  • Możliwość przypisania form płatności do stanowiska kasowego.
  • Sesje kasowe umożliwiające kontrolę kasjera (w momencie zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi   w systemie).
  • Raport kasowy to zbiorczy dokument, który może być przekazany bezpośrednio do księgowości (może być odzwierciedleniem jednej lub wielu sesji kasowych).
  • Możliwość rejestrowania środków w drodze i kończenia rozpoczętego transferu.
  • Spójna obsługa operacji na rachunku bankowym bez względu na sposób prowadzenia rachunku (ewidencjonowanie ręczne, bankowość elektroniczna).
  • Bankowość elektroniczna offline i online.
  • Polecenie przelewu/wpłaty gotówkowej standardowe, podatkowe, ZUS-owe.
  • Możliwość rejestrowania środków w drodze, kończenie rozpoczętego transferu.
  • Rozliczenia waluta obca – PLN.
  • Różnice kursowe od rozliczeń rozrachunków i środków pieniężnych na rachunkach bankowych.
  • Rozliczenia obca waluta – obca waluta wraz z możliwością rejestrowania takich płatności już podczas wystawiania dokumentu (np. możliwe zewidencjonowanie faktury w euro rozliczanej częściowo w złotówkach, częściowo w USD lub w innej walucie).
  • Kompensaty wielowalutowe.
  • Podział płatności na rodzaje – dla każdego z nich można określić, jaki typ rozrachunku będzie tworzony dla płatności (np. KP rodzaju spłata tworzy spłatę należności, a rodzaju zaliczka tworzy zobowiązanie).
  • Możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być podzielony na wiele kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla każdej z nich). 
  • Otwarty model rodzajów rozrachunków.
  • Ewidencja sesji rozliczeniowych, czyli zbioru rozliczeń tworzona automatycznie podczas dokonywania rozliczeń.
  • Udostępnienie finansów. Integracja z KPiR oraz VAT.
  • Schematy postępowań windykacyjnych.
  • Wysyłanie indywidualnych lub masowych wiadomości SMS informujących o postępowaniu windykacyjnym.
  • Pola własne wielu dokumentów księgowych i kartotek – możliwość budowania w oparciu o nie kartotek księgowych i możliwość wykorzystania ich w schematach importu.
  • Możliwość wykorzystania predefiniowanych słowników użytkownika i wykorzystanie ich elementów do opisu księgowego pozycji dokumentów do dekretacji.
  • Dostosowywanie programu do własnych potrzeb księgowych poprzez wyłączenie obsługi pewnych funkcjonalności i dostępu do opcji. Predefiniowany szablon ustawień wyłączający m.in. obsługę rozrachunków i finansów.
  • Możliwość określenia, w jakiej bazie danych ma być sprawdzany kontrahent: GUS, VIES, CEiDG, portalu Ministerstwa Finansów.
  • Dostosowanie wewnętrznego klienta poczty e-mali do korespondencji z klientami.